Kattenkwaad in de Balkan

Hoezo regent het altijd in Schotland?

We kunnen met stalen gezicht zeggen dat vandaag de mooiste route tot nu toe was. Al na ongeveer 3 kwartier na het verlaten van Gasthof Mühlwinkl bij de Chiemsee, werden we verwelkomd door de reusachtige bergen die het "Nationalpark Hohe Tauern" vormen. Lekker sturen dus, want als opa's hier rijden is geen optie en daarbij komt natuurlijk dat ik de Bridgestone banden te testen heb. Daar valt overigens bar weinig op aan te merken: geven volop vertrouwen in de regen, nog geen slijtage zichtbaar na 1100km (en waarvan toch zeker 50% Autobahn tot nu toe), op droog wegdek is niets de banden te gek gezien het benutte loopvlak en het oprichten bij remmen in de bocht valt me alles mee. Misschien zijn het wel blijvertjes.

Natuurlijk veel foto's gemaakt bovenop de Grossglockner, waar het een heerlijke 13 graden was. Wel erg druk helaas, maar dat is iets wat je van tevoren weet in de zomervakantie. Overigens hebben we hele dag zon gehad en temperaturen die schommelden tussen de 22 en 34 graden. Totdat.... we even naar de motorzaak Louis in Villach gingen om te kijken voor een nieuwe doorwaaibroek voor Remy, omdat zijn recent aangeschafte doorwaaibroek al begint te scheuren in zijn kruis. Ligt aan de zithouding volgens Remy. Echter terwijl we stonden te wachten in Villach, zagen we een donkere lucht naderen, hoorden het in de verte rommelen en zagen we een compleet regengordijn naderen. Oeps. Om een lang verhaal kort te maken, de laatste 30km leek eerder op raften dan op motorrijden. Het lullige was, dat we steeds de bui achterna reden, dus toen we hadden staan schuilen in een bushokje en het weer droog werd gingen wij simpele zielen weer rijden en kwamen we natuurlijk doodleuk weer in dezelfde bui terecht. Wel werden we getrakteerd op een wonderschone regenboog. Gelukkig heeft de B&B waar we nu zijn een drooghok, waar alles nu hangt te drogen. De eigenaresse hoorde eerst sopgeluiden, daarna kwamen wij om de hoek. En dan zeggen ze dat het in Schotland altijd regent. Ik heb tot nu toe in 2 dagen meer regen gehad dan in 9 dagen Schotland.

We zitten nu in Bled, Slovenië, waar we vanavond een geslaagde pizza hebben genuttigd en morgen gaan we via de Julische Alpen naar Podsabotin, ook nog in Slovenië. Een niet zo'n lange route, dus we gaan het lekker op het gemakje doen.

pap en mam

Leuk verhaal weer hoor! Goeie reis en veel plezier nog samen!!! Xx

Poepppescheeetjieee

Hallow lieve schat, leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
Elk jaar een ritueel dat er iets kapot waait bij remy, (zooo dat heb ik nog nooit gezien) mss toch volgende keer even testen voor je weg gaat ;)
Kuss glendas

Corry

Als ik jullie reisbeschrijving lees den ik dat jullie het reusachtig naar de zin hebben. Het is ook een geweldig land. Jongens dit wordt genieten!!

Bas & Lenie

Hallo mannen,wat een mooie verhalen weer. En hebben jullie genoten van het mooie Slovenië,wat een prachtig land hè. Veel rijgenot morgen en geniet van de mooie natuur en mooie uitzichten.

Pa Dré

Ik zit te popelen op een nieuw verhaal.