Kattenkwaad in de Balkan

Twee lekke koppakkingen

Zo, wat hebben wij het warm gehad vandaag. Vanmorgen na een stevig ontbijt, met producten die allemaal van eigen gaard kwamen, stonden we allebei als otters te zweten bij het vastsjorren van de bagage op de motor. Om 9:30 gaf de thermometer al 29 graden aan. Maar na het wegrijden koelden we al snel af gelukkig. Na 5km schoten we even Italië in, om in Gorizia een nieuwe doorwaaibroek voor Remy te kopen, jongentje is nu helemaal blij met een mooie Dainese broek.

Daarna nog meer mediteraans landschap met kenmerkende bomen en langzaam kregen we steeds meer palmbomen te zien. Na wat geduld kwamen we dan eindelijk bij de Kroaatse grens aan: even paspoorten afgeven waar met een vluchtig oog naar gekeken werd en we mochten doorrijden. Eenmaal aangekomen in Icici, bij Opatija, gelijk alle doorweekte motorkleding uit en een welverdiende douche. Er hangt een heerlijke airco installatie, die nu nog steeds as we speak op 24 graden staat te horren. Prima vertoeven nu hier. We zijn hele avond de hor op geweest, op andere langs de boulevard naar Lovran gelopen en gegeten en zijn zojuist neergeploft op het bed. Morgen weer verder de buurt verkennen tijdens onze welverdiende rustdag.

Remy en ik zijn tijdens een mooie plek langs het water tijdens zonsondergang het unaniem eens geworden dat het beste leven die van de reizende motorrijder is.