Kattenkwaad in de Balkan

De Alpen zijn in zicht!

Nadat onze Oostenrijk reis van vorig jaar letterlijk in het water gevallen was, hoopten we dit keer op wat beter weer hier in zuid Duitsland. En we hadden geluk. Vanochtend lieten we Unterreichenbach met zonnenschijn en 25 graden achter ons, om vervolgens Gasthof Mühlwinkl bij de Chiemsee te bereiken. Ook vandaag niet zoveel meegemaakt, omdat vandaag en gisteren puur aanrijroutes waren, om zo snel mogelijk bij de Alpen te komen. Dit optrekje waar we vanavond slapen is overigens een erg leuk spul, kan het iedereen aanraden.

Vandaag ongeveer 60% Autobahn gedaan en 40% binnendoor. De route viel helaas wat tegen, omdat we net niet ver genoeg bij de Alpen waren, zodat de wegen nog niet echt bochtig waren, en bovendien was het druk op de weg en werden we door redelijk veel verkeerslichten opgehouden. Het is merkbaar zomervakantie. Best frustrerend overigens, om constant de Alpen in de verte te zien, maar niet van de mooie wegen die met dit landschap gepaard gaan te mogen genieten. Maar dat komt morgen vast helemaal goed: we gaan helemaal binnendoor via de Grossglockner naar Slovenië, om daar in Bled aan te komen. Zag er op de foto's wel leuk uit, aan het water en een kasteel om het af te maken enzo. Wij simpele motorrijders zijn al snel tevreden, als je er over nadenkt. Geef ons een zonnetje, een rijdende motor en achteraf nog een goede schnitzel met daarna een bed, en je hebt geen kind aan ons.

Nijs Paap

Nou het Schnitzelvlees ligt alvast in de koelkast dan :P