Kattenkwaad in de Balkan

Live vanuit Mali Lošinj!

Inderdaad, we zijn weer bij u terug en ditmaal vanaf en vanuit MaliLošinj. Een oud, pittoresk vissersdorpje, helemaal in het zuidelijkste puntje van dit eiland, die dezelfde naam draagt. Route vandaag was maar twee uurtjes, dus wederom geen haast. Maar goed ook, want ook vandaag tikte de meter de 37 graden weer aan. Voor de verandering hebben we vandaag eens de boot gepakt, want anders kom je niet op het eiland Cres. Tijdens het inschepen natuurlijk weer compleet doorweekt, maar gelukkig was er binnen op het schip airco, waar we gretig gebruik van hebben gemaakt.

Eenmaal op Cres aangekomen, rijd je meteen in een ander land, want de natuur is direct compleet anders. Mijn eerste gedachte was: Rhodos. Ik weet niet waarom, ben er nog nooit geweest, maar wellicht heb ik teveel Bassie en Adriaan gekeken. Ook de temperatuur hier is een stuk aangenamer, ongeveer 5 graden koeler dan op het vaste land, inclusief een verkoelend windje af en toe. Dit eiland is tevens voorzien van zeer mooie bochten, waar ik nog even iets beter de banden heb kunnen testen. Ze geven geen krimp bij flink sturen, dus wat mij betreft zijn ze goedgekeurd!

Morgen weer een flinke rit voor de boeg, zo'n 250km a 5 uur rijden, met twee ferry's dit keer. We zijn snel weer bij u terug, vanuit Povljana!